شاید نام گوگل ادموب برای بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان اپلیکیشن آشنا باشد اما هنوز برخی از افراد از مزایای این روش تبلیغاتی بی اطلاع هستند. رشد روزافزون آمار انتشار اپلیکیشن های متفاوت نشان می دهد که صاحبان و سازندگان آنها برای کسب درآمد وارد رقابت تنگاتنگ شده اند.

برای موفقیت در این زمینه لازم است از روشی مطمئن و کاربردی به منظور انجام تبلیغات استفاده کنند. گوگل با ارائه سرویسی به نام google admob توانسته است به آن ها در رسیدن این هدف کمک کند.

گوگل ادموب Google Admob چیست؟

گوگل Admob پلتفرمی است که کسب درآمد از اپلیکیشن را برای توسعه دهندگان و سازندگان اپلیکیشن بسیار آسان می‌کند. این پلتفرم با استفاده از ترکیب سه عامل تبلیغ کنندگان جهانی، فرمتهای تبلیغاتی خلاقانه و تکنولوژی پیشرفته کسب درآمد از تبلیغات، ارزش هر تبلیغ و بازدید را به حداکثر بازدهی می‌رساند.

Admob به شما امکان دسترسی به منبع درآمد پایداری را می‌دهد و شما را در توسعه تجارت و کسب کارتان یاری می‌کند. با این روش تبلیغ کنندکان به مشتریان جدید، کاربران به اپلیکیشن‌هایی با قابلیت استفاده رایگان و سازندگان برنامه به یک روش کسب درآمد آسان دست خواهند یافت که می‌توان گفت این یک موقعیت سودمند برای کاربران و تبلیغ کنندکان و سازندگان اپلیکیشن‌ها خواهد بود.

به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات جهانی، Admob با میلیون‌ها تبلیغ کننده کار می‌کند که جهت نمایش تبلیغات‌شان در اپلیکیشن شما با یکدیگر در رقابت خواهند بود که این تبلیغات می‌تواند از برندهای بزرگ و معتبر جهانی و یا محبوب‌ترین استارت آپ ها باشد که منجر به بازدید تبلیغات بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری برای شما خواهد شد.

با گسترش تقاضا برای تبلیغات با استفاده از واسطه و اپلیکیشن هایی که به عنوان third-party یا نفر سوم (یا شخص ثالث) شناخته می‌شوند، شبکه تبلیغاتی بیش از گذشته پیچیده شد. ادموب تلاش می‌کند تا تبلیغات علاوه بر این که در شبکه های مرتبط نمایش داده شوند، درآمد را نیز در نظر بگیرد که به این معنی است که ادموب تلاش می‌کند تبلیغات شما را در شبکه های پر درآمد نمایش دهد.

تبلیغ کننده نیاز دارد تبلیغات خود را در شبکه هایی انجام دهد که بازده مناسبی داشته باشند؛ برای مثال تصور کنید یک برند که در زمینه مشاوره سرمایه گذاری فعالیت می‌کند، تبلیغات خود را در بازی های مسابقه ای تلفن همراه نمایش دهد! شاید این موضوع بازدهی مناسبی برای آن ها نداشته باشد اما اگر همین تبلیغ در اپلیکیشن های معروف خرید و فروش و موارد این چنینی نمایش داده شود، قضیه کمی متفاوت شده و بازدهی تبلیغات بالاتر می‌رود.

گوگل ادموب نیز تلاش می‌کند این موضوع برقرار باشد و علاوه بر این که تبلیغ کننده به خواسته خود برسد، توسعه دهنده نیز بالاترین درآمد را در هر هزار کلیک (CPM) داشته باشد.

 

 

مزیت های گوگل ادموب Google Admob چیست؟

ادموب با توجه به ارتباط با چندین شبکه تبلیغاتی مانند تبلیغات بنری ، تبلیغات یوتیوب و تبلیغات نصب اپلیکیشن باعث ایجاد رقابت برای نمایش تبلیغات توسط متقاضیان تبلیغات بر روی اپلیکیشن شما خواهد شد. در نتیجه این رقابت باعث کسب بالاترین درآمد برای شما می‌شود.

هدف ادموب AdMob تنها توانمندسازی شما در ایجاد جریان های درآمد پایدار نیست، بلکه با ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند کار شما را آسانتر می کند. در اینجا نحوه کمک به توسعه دهندگان بیان می شود.

ادموب به حداکثر کردن درآمد با استفاده از تقاضای بالای تبلیغ کنندگان کمک می‌کند که منجر به ایجاد CPM بالا و افزایش نرخ تبدیل می‌شود. ادموب به عنوان یک پلتفرم مناسب و اثبات شده، علاوه بر ایجاد درآمد به توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان برای ساده شدن کارها با استفاده از ابزارهایی که در اختیار آن ها قرار می‌دهد کمک بسیاری می‌کند.

یکی از مهم ترین اهداف استفاده از این سرویس کسب درآمد دلاری می باشد اما این تنها مزیت آن نمی باشد بلکه می توانید با استفاده از فرمت های Rewarded و Native تعامل میان اپلیکیشن و کاربران را افزایش دهید.

به کمک سیستم پیشرفته و سازمان یافته admob در مدیریت نمایش تبلیغات می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

تصور کنید برنامه ای را برای گوشی های همراه سامسونگ پیاده سازی کرده اید و قصد دارید تمامی افرادی که در کشور آمریکا از گوشی های همراه سامسونگ استفاده می کنند، تبلیغات برنامه شما را مشاهده کنند. در این روش نیز همچون سرویس google ads امکان تعیین موقعیت جغرافیا مدنظر خود خواهید داشت.

یکی دیگر از مزیت های admob اینست که بر اساس موضوعات و دسته بندی‌های مرتبط با موضوع اپلیکیشنتان می توانید نمایش تبلیغات را فیلتر نمایید.

درآمدی را که از طریق نمایش تبلیغات کسب نموده اید را می توانید برای تبلیغ نصب اپلیکیشن در گوگل پلی استفاده کنید.

ادموب با سیستم پیشرفته و اتوماتیک در مدیریت نمایش تبلیغات در اپلیکیشن شما، از هدر رفتن وقت شما برای کسب درآمد از اپلیکیشنتان جلوگیری می‌کند.

امکان فیلتر کردن و انتخاب نمایش تبلیغات بر اساس موضوعات و دسته بندی‌های مرتبط با موضوع اپلیکیشنتان وجود دارد.

امکان استفاده از درآمد کسب شده جهت تبلیغات نصب اپلیکیشن در گوگل پلی و سایر شبکه های تبلیغاتی گوگل.

 

 

گوگل ادموب چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات به وسیله کسانی که قصد دارند کالا یا خدمات خود را به کاربران عرضه کنند ایجاد شده و برای نمایش هزینه آن ها پرداخت می‌شود. هنگامی که در اپلیکیشن خود فضایی برای تبلیغات ایجاد کردید، ادموب کار خود را انجام می‌دهد.

در این مرحله کسانی که برای نمایش تبلیغات هزینه پرداخت کرده اند، از طریق اپلیکیشن شما اقدام به نمایش تبلیغات خود به کاربران می‌کنند. از آنجا که برای تبلیغات مختلف هزینه های مختلفی وجود دارد، درآمدی که برای توسعه دهندگان نیز ایجاد می‌شود متفاوت است.

نیازی به کارهای پیچیده نیست، گوگل تمام مراحل را برای توسعه دهندگان آسان کرده تا آن ها تنها با ساخت یک حساب کاربری، به مجموعه ای از ابزارهای مناسب دسترسی داشته و اقدام به کسب درآمد کنند.

اجزا و المان‌های مهم در پلتفرم گوگل ادموب عبارت‌اند از:

شبکه گوگل ادز Google Ads

گوگل ادز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی، از منابع اصلی گوگل ادموب است. این پلتفرم با میلیون‌ها تبلیغ‌کننده که برای نمایش تبلیغ در اپلیکیشن شما رقابت دارند، همکاری می‌کند. از بزرگ‌ترین برندهای جهانی تا استارت‌آپ‌ها. این به معنی افزایش تقاضا و تبلیغات مرتبط‌تر با اپلیکیشن و در نهایت درآمد بیشتر شماست.

تبلیغات باواسطه Ad Mediation

شما می‌توانید از تبلیغات شبکه‌های تبلیغاتی دیگر نیز در پلتفرم ادموب استفاده کنید. در واقع این پلتفرم همه کارهای سخت در این پروسه را برعهده می‌گیرد و تبلیغی که بیشترین هزینه در ازای هزار نمایش (CPM) پرداخت می‌کند را برای شما انتخاب کرده و نمایش می‌دهد.

 

 

انواع فرمت‌های تبلیغاتی گوگل ادموب Admob

با نمایش تبلیغات با قالب مناسب می‌توانید نتیجه بیشتری از گوگل ادموب بگیرید. این پلتفرم از قالب‌هایی همچون تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات تعاملی پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از قالب تبلیغات وابسته به پلتفرم یا native ، تم تبلیغات با تم اپلیکیشن شما سازگار می‌شود و تجربه کاربری اپلیکیشن افزایش می‌یابد.

پاداش (Rewarded): همانطور که از اسم این مدل مشخص است کاربران با مشاهده تبلیغات می توانند جوایز درون برنامه ای دریافت نمایند. به عنوان مثال در برخی از بازی های اکشن و ماجراجویی با مشاهده تبلیغات موجود در آن جانی اضافه دریافت نمایید. این فرمت اغلب در بازی های آنلاین دیده می شود.

بنر (banner): نوع دیگر از تبلیغات admob به صورت کادر مستطیلی است که در بالا و پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود.

بینابینی (Interstitial): تابحال هنگام جابجایی بین صفحات یک برنامه با تبلیغاتی به صورت تصویر تمام صفحه برخورد کرده اید؟ این نیز نوعی دیگر از فرمت های تبلیغاتی admob می باشد که برای برنامه های کاربردی همچون اپلیکیشن‌های پخش موزیک و یا آموزش زبان مورد استفاده قرار می گیرد.

بومی (Native): با استفاده از این فرمت می توانید تبلیغات خود را سفارشی کرده و به عنوان بخشی جداناپذیر در اپلیکیشن نمایش دهید.

 

 

برای استفاده از ادموب چه شرایطی نیاز است؟

با توجه به اینکه تنها اپلیکیشن‌های ثبت شده در گوگل پلی و اپ استور اپل امکان ثبت شدن در ادموب را دارند، لذا ادموب شرایط خاصی برای این اپلیکیشن‌ها درنظر نگرفته است. چرا که قوانین مربوطه در فرایند افزودن اپلیکیشن در گوگل پلی کاملا نظارت و بررسی می‌گردد و به همین دلیل این اپلیکیشن‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفت است.

برای اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه app store قرار دارند به طور کل می‌توان به قوانین زیر اشاره نمود:

  • محتوای نامناسب که می‌تواند شامل محتوای شرط بندی، خدمات مالی و… باشد.
  • جعل هویت و مالکیت قانونی اپلیکیشن
  • حریم خصوصی و امنیت که می‌تواند شامل دسترسی‌ها باشد.
  • اپلیکیشن‌هایی که تبلیغ و لیست فروشگاه ها را ارائه می‌دهند.

 

 

نحوه کسب درآمد ارزی از گوگل ادموب Google Admob

امروزه هر اپلیکیشنی را که باز می کنید شاهد بنرها و ویدیوهایی تبلیغاتی خواهید بود که جذب آن ها می شوید. در واقع افرادی که قصد دارند برای محصولات خود تبلیغ کنند، با پرداخت هزینه و به وسیله سرویس google admob بنر یا ویدیو تبلیغاتی مدنظرشان را در اپلیکیشن ها قرار می دهند و این گونه گوگل مبلغی را به توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها اختصاص می دهد تا علاوه بر اطلاع رسانی و معرفی برند به کاربران، منبعی برای درآمد زایی توسعه دهندگان فراهم آید.

به طور کلی گوگل ادموب پلتفرمی است که زمینه مناسبی را برای سازندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها فراهم می آورد تا با انتشار تبلیغات محصولات خود یا دیگر برندها درآمد دلاری کسب نمایند. ناگفته نماند که admob می تواند موقعیت بی نظیری برای کسب درآمد بالا باشد چرا که تبلیغ کنندگان زیادی برای نمایش تبلیغشان در برنامه شما به رقابت می پردازند و همچنین وجود برندهای بزرگ و محبوب بازدید تبلیغات را بالا برده و سبب افزایش میزان درآمد شما می شود.

در اولین گام برای کسب درآمد ارزی از طریق پلتفرم گوگل ادموب شما به یک اپلیکیشن اندروید نیاز دارید. اپلیکیشن شما باید بسیار جذاب و کاربردی باشد. زیرا هر چه نصب اپلیکیشن شما افزایش یابد احتمال دریافت تبلیغ اولیه و تبلیغ با نرخ های بیشتر نیز افزایش می یابد.

بنابراین بهتر است که بعد از توسعه اپلیکیشن، با استفاده از تبلیغ در گوگل ادز، خیلی زود میزان دانلود و نصب اپلیکیشن را افزایش دهید. بعد از آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته بسیار مهم درباره google admob اینست که قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید و iOS و همچنین موتورهای بازی سازی Unity و Cocos را داشته و با توجه به تقاضای فراوان برای نشر آگهی، فرمت های مناسبی را برای انجام تبلیغات و درآمدزایی به وسیله تلفن همراه ارائه نموده است

درآمد از طریق تبلیغات درون برنامه، می‌تواند منبع مناسبی باشد اما تنها منبع نیست. در صورتی که این منبع با سایر منابع درآمدی مانند خرید های درون برنامه (IAP) ترکیب شود می‌توان به یک منبع درآمد متعادل و پایدار دست یافت. تركيب مناسبی از اين منابع درآمدي به صورتی كه نه درآمد توسعه دهنده قطع شود و نه كاربران اپليكيشن از تبليغات بيش از حد رنجيده شوند،‌ از اهميت خاصی برخوردار است بنابراين بمباران كردن كاربران با تبليغات هرگز انتخاب خوبی نمی‌باشد.

 

 

میزان کسب درآمد از ادموب به چه مواردی بستگی دارد؟

هر چه تعداد کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند بیشتر باشد و کاربران مدت زمان بیشتری با اپلیکیشن شما تعامل داشته باشند، میزان درآمد شما از تبلیغات ادموب می‌تواند بیشتر باشد.

همچنین سیاست‌های کسب درآمدی مدیران و توسعه دهندگان اپلیکیشن و میزان سهمی که برای نمایش تبلیغات ادموب در نظر می‌گیرند، با میزان درآمد از ادموب رابطه مستقیم دارد.

 

 

قیمت‌گذاری برای کسب درآمد از ادموب چگونه است؟

روش‌های قیمت‌گذاری مختلفی برای کسب درآمد از ادموب وجود دارد، که می‌توان از هر یک از آنها و یا به صورت ترکیبی از چندین روش استفاده کرد. استراتژی‌های قیمت‌گذاری ادموب به شرح زیر هستند:

  • به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ (CPC)
  • به ازای هر 1000 بازدید (CPM)
  • به ازای هر تعامل در اپلیکیشن (CPE) مانند اولین خرید در اپلیکیشن
  • بیشترین میزان کسب درآمد از طریق استراتژی های CPC و CPM صورت می‌گیرد.

 

 

ایجاد اکانت ارزی در گوگل ادموب

اگر تا کنون برای کارهای خود ، نیاز به ایجاد اکانت ارزی داشته باشید به خوبی می دانید که این کار دردسرهای خاص خود را داشته و گاهی برای ایجاد آن ها نیاز به حضور فردی متخصص و با تجربه در این خصوص می باشد.

در گوگل ادموب نیاز است که یک حساب و اکانت ارزی داشته باشید از طرفی می بایست آدرس و نام و نشانی را ثبت نمایید که بیرون از ایران باشد. کد تاییدیه به آدرس فیزیکی شما پست خواهد شد بنابر این نیاز است که آدرسی معتبر را از یکی از دوستانتان ثبت نمایید.