گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار نمایش‌دهندگان (یا همان ناشران) قرار می‌دهد. هر یک از این نوع تبلیغات، محل نمایش مختص به خود را دارد و طبیعتاً، میزان مبلغ پرداختی به ناشر برای هر کدام متفاوت است. انواع تبلیغ موجود در گوگل ادسنس عبارتند از:

 

محتوا محور

از تبلیغات محتوا محور می‌توان برای هدف‌گیری کاربرانی استفاده کرد که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی هستند. این هدف‌گیری می‌تواند به صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت به ازای بازدید) باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت CPM، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه می‌شود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات CPC شده است.

تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس انواع و سایزهای مختلفی دارند. این نوع تبلیغات می‌توانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران می‌توانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. از سال 2012، جهت شناسایی تبلیغات گوگل ادسنس، یک آیکون فِلِش خاکستری رنگ در پائین تبلیغات قرار گرفت.

 

Page Level Ads

تبلیغات Page Level، دسته‌ای از تبلیغات گوگل ادسنس هستند که از تکنولوژی بهینه‌سازی استفاده می‌کنند. زمانی که شما این تبلیغات را در صفحات مورد نظر خود قرار می‌دهید، گوگل ادسنس به طور خودکار تنها زمانی این تبلیغات را به مخاطب نشان می‌دهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد.

 

جستجو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به ناشر اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک کوئری جستجوی خاص را در وب‌سایت خود نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. درست است که مبلغ دریافتی از نوع تبلیغ محتوا محور 68% از کل مبلغ است، اما به دلیل نرخ کلیک بالای تبلیغات جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بالاتری دارند.

 

ویدئو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به نمایش‌دهنده (که معمولاً وب‌سایت‌های میزبان ویدئو هستند) اجازه می‌دهد تا تبلیغات ویدئویی را بر روی سایت خود قرار دهد. ناشر تبلیغ می‌تواند خودش تبلیغات مرتبط با وب‌سایتش را انتخاب کند.
البته باید توجه داشته باشید که این روش از تبلیغات ادسنس برای آن دسته از ناشرانی است که در Player وب‌سایت خود ویدئوهایشان را پخش می‌کنند و از Player یوتیوب استفاده نمی‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *