جدا از اینکه گوگل ادسنس علاقه بسیاری به محتوای تخصصی دارد، نکته‌ی مهم دیگر تولید محتوای خاص و منحصربفرد است. موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کنند و معمولاً محتوای تکراری یا کپی شده را از نتایج جستجوی خود کنار می‌گذارند.

نویسنده‌های وب‌سایت (یا همان تولیدکنندگان محتوا) در برخی مواقع از نرم‌افزارهایی موسوم به Article Spinning استفاده می‌کنند. در این روش، نرم‌افزار محتوای تکراری را دریافت کرده و برخی کلمات و عبارات آن را با موارد مشابه جایگزین می‌کند که خب، این روش اشکالات بسیار زیادی دارد.

اولین اشکال این است که گاهی عبارات جایگزین شده بی‌معنی هستند یا مفهوم درست و دقیقی را منتقل نمی‌کنند؛ در نتیجه کاربران وب‌سایت کاهش می‌یابد و عملاً درآمد گوگل ادسنس شما نیز کم می‌شود.

دیگر آنکه موتور جستجوی گوگل از نرم‌افزارهای Article Spinning باهوش‌تر هستند (به خصوص در زبان انگلیسی که جستجوی Semantic دیگر جزوی از الگوریتم موتور جستجوی گوگل شده است).

مشکل بزرگ‌تر زمانی رخ می‌دهد که گوگل ادسنس متوجه این تقلب یا اسپمینگ بشود. در این صورت نه‌تنها دامنه وب‌سایت که حتی نام صاحب دامنه را نیز در لیست سیاه خود قرار می‌دهد. در نتیجه، دیگر نمی‌توانید نه با وب‌سایت و نه با نام خوتان برای وب‌سایت دیگر در گوگل ادسنس ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *