چقدر میتوانیم از یوتیوب درآمد ارزی کسب کنیم؟
یوتیوب متعلق به غول دنیای آنلاین، یعنی گوگل است و بالتبع پلتفرم تبلیغات در یوتیوب نیز بر بسترهای تبلیغاتی گوگل استوار است. همانطور که احتمالا میدانید دو پلتفرم مکمل جهت تبلیغات در بسترهای گوگل استفاده میشود: گوگل ادز و گوگل ادسنس.
تبلیغ دهندگان از طریق پلتفرم گوگل ادز، تبلیغات خود را در اختیار گوگل قرار میدهند و نمایشدهندگان تبلیغ نیز از طریق پلتفرم گوگل ادسنس، سهم خود از نمایش تبلیغات را دریافت میکنند.
حال سوال اینجاست که گوگل چه میزان از درآمد تبلیغاتش را به نمایشدهندگان میدهد؟
گوگل، ۶۸ درصد از هزینه هر تبلیغ را به نمایشدهنده میپردازد. به عبارتی به ازاء هر ۱۰۰ دلاری که یک تبلیغدهنده برای نمایش تبلیغاتش به گوگل میپردازد، این شرکت ۶۸ دلار به نمایشدهنده تبلیغ میدهد.
بازه هزینهای که یک تبلیغدهنده به گوگل میپردازد بر اساس عوامل متعدد، متفاوت است. معمولا میتوانیم بگوییم این هزینه بین ۱۰ سنت تا ۳۰ سنت به ازاء هربار نمایش است. یعنی به صورت میانگین، ۱۸ سنت به ازاء هربار نمایش.
به صورت میانگین یک کانال یوتیوب میتواند ۱۸ دلار به ازاء هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات دریافت کند. اگر آمارها و تحقیقات را در نظر بگیریم، میتوانیم بگوییم این میزان برابر است با ۳ تا ۵ دلار به ازاء هر ۱۰۰۰ بار نمایش ویدئوها.
خب پس میتوانیم بگوییم اگر شما کانال یوتیوبی راهاندازی کنید که به شرایط کسب درآمد از یوتیوب برسد، آنگاه به صورت میانگین ۳ تا ۵ دلار به ازاء هر ۱۰۰۰ بار نمایش ویدئوها میتوانید درآمد کسب کنید.
البته باید گفت هزاران یوتیوبر هستند که هیچ درآمدی از یوتیوب ندارند یا درآمد اندکی دارند. هرچند تعداد زیادی از یوتیوبرها، میتوانند هزینههای زندگی خود را از کانال یوتیوب خود تامین کنند. اما نکته اینجاست که تنها تعداد بسیار کمی از یوتیوبرها درآمد آنچنانی از یوتیوب دارند و به اصطلاح از این راه میلیونر شدهاند!
سختترین مرحله کسب درآمد از یوتیوب، مراحل اول آن است. هرچه مشترکان کانال شما بیشتر شوند، محبوبیت شما بیشتر شده و در نتیجه درآمد شما نیز از یوتیوب افزایش مییابد.
در این صورت احتمالا علاوه بر درآمدی که بابت نمایش تبلیغات دریافت میکنید، ممکن است اسپانسر پیدا کنید و از همکاری در فروش یا معرفی محصولات آنها نیز بتوانید درآمد کسب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید