همان طور که گفته شد Google Adsense یکی از سرویس های گوگل است که با استفاده از آن می توان کسب درآمد دلاری را به صورت تضمین شده تجربه کرد! به عبارت دیگر این سرویس بستری برای سایت های مطرح در سطح جهان فراهم کرده است تا از طریق قرار دادن تبلیغ در سایت، درآمد اینترنتی خود را افزایش دهند. پس اگر شما بتوانید در فضای اینترنت یک سایت با ترافیک و سطح کیفی بالایی داشته باشید، می توانید از این روش مطمئن جهت افزایش درآمدتان استفاده کنید.

همچنین، بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در زمان ورود به حساب کاربری خود در گوگل ادوردز، از IPهای غیر ایرانی استفاده کنید.

چند هفته پس از تکمیل فرم اینترنتی، گوگل یک نامه به آدرسی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید ارسال می‌کند. این نامه حاوی یک کد 5 رقمی برای تائید حساب کاربری است. درواقع، گوگل از این شیوه برای اطمینان از صحت آدرس استفاده می‌کند. به این ترتیب، خرید آدرس‌های مجازی ثبت‌نام شما را از همان ابتدا با چالش روبرو می‌کند.

گوگل در مرحله تائید حساب کاربری پرسش‌هایی درباره اطلاعات مالیاتی مطرح می‌کند که پاسخ به آنها چندان دشوار نیست.

در مرحله بعد باید شماره تلفنی که هنگام ثبت‌نام وارد نموده‌اید را تائید کنید. با کلیک بر روی دکمه Submit تلفن به صدا در می‌آید و پین کد 4 رقمی را برای شما می‌خواند. با وارد کردن این کد شماره تلفن شما نیز تائید می‌شود.

در پایان با ثبت IP اینترنتی و زدن تیک امضای قرارداد ثبت‌نام خود را به اتمام می‌رسانید. طبیعی است که این IP باید برای کشوری که نام آن را هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید باشد.

پس از تایید حساب کاربری شما توسط گوگل، یک کد جاوا اسکریپت برایتان ارسال می‌شود که باید آن را بر روی صفحه مورد نظر از وب‌سایت خود قرار دهید.

هر بار که کاربری صفحه وب‌سایت شما را مشاهده می‌کند، کد جاوا اسکریپت پیغامی را برای سرورهای گوگل ارسال می‌کند.

نکته‌ی مهم دیگر، زبان وب‌سایت شماست. مسلماً با وجود تحریم‌های حاکم، محتوای وب‌سایت شما نباید به زبان فارسی باشد.

از سوی دیگر، در هنگام ثبت‌نام نکات دیگری را باید در نظر گرفت. سابقه وب‌سایت شما برای سرویس گوگل ادسنس بسیار اهمیت دارد.

هنگام افتتاح حساب باید از یک آدرس ایمیل معتبر استفاده کنید. چرا که این سرویس به صورت خودکار بعد از 1 هفته یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می کند، تا اطمینان حاصل کند این آدرس وارد شده صحیح بوده و در حال استفاده است.

برا وریفای کردن اکانت نیاز به یک شمار بین المللی معتبر دارید. چرا که با شما تماس گرفته شده و یک کد 4 رقمی برایتان خوانده می شود. پس نمی توانید از شماره های مجازی برای انجام این کار استفاده کنید.

با توجه به اینکه از فیلترشکن برای انجام این کار استفاده می کنید، بهتر است که از یک آی پی ثابت برای هر بار ورودتان به حساب استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت این سرویس متوجه مغایرت در اطلاعات وارد شده برای افتتاح حساب شده و احتمالا دسترسی شما به اکانت را ببندد!

به خاطر داشته باشید که رتبه شما از لحاظ سئو و کیفیت محتواهایی که در سایت خود قرار داده اید، در میزان کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران نقش به سزایی دارد. پس بهتر است که ابتدا به اندازه کافی روی کیفیت محتواهایی که در سایت قرار می دهید تمرکز کنید. بعد از اینکه از سوی گوگل رتبه خوبی گرفتید، می توانید برای افتتاح حساب Google Adsense اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *