بمنظور کسب درآمد ارزی از یوتیوب، قبل از هر چیزی ایده ها و موضوعات پرطرفدار در یوتیوب را بررسی کنید. از مهمترین و پرطرفدارترین موضوعات در یوتیوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  1. طنز و سرگرمی
  2. حاشیه
  3. آموزش
  4. دانستنی ها
  5. تکنولوژی
  6. بازی
  7. لایف استایل

 

طنز و سرگرمی در تمام شبکه های اجتماعی بیشترین طرفدار را دارد. تمامی شبکه های اجتماعی با هدف سرگرم کردن مردم و ایجاد ارتباط نزدیکتر بوجود آمده اند. طنز قدرت زیادی را در جذب مخاطب دارد، زیرا با ایجاد فضایی مفرح به بهترین شکل ممکن مخاطب را سرگرم میکند، اما باید در نظر داشت که رقابت در فضای طنز به هیچ وجه آسان نیست.

 

حواشی هم از دیگر موضوعاتی هست که در سرتاسر دنیا طرفدار دارد. این حواشی میتواند اخبار حواشی سلبریتی ها، سیاسیون و موضوعات روز جامعه باشند. رقابت در این فضا هم خیلی زیاد است. درواقع حواشی جامعه همیشه موضوعات تِرند شبکه های اجتماعی هستند (تِرَند یعنی موضوع داغ جامعه و اخبار). وقتی حواشی سیاستمداران یا سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داغ میشود، موضوع به اصطلاح ترند شده. ترند شدن یعنی افراد زیادی به دنبال سرچ این موضوع هستند. واضح است که تولید محتوا روی محتوای ترند شده بسیار بازدهی بالایی دارد.

همواره توصیه می کنیم که سراغ خطوط قرمز قوانین مطبوعاتی کشور نروید و روی موضوعاتی کار کنید که برای شما دردسر ایجاد نشود.

 

آموزش از دیگر موضوعات پرطرفدار یوتیوب فارسی است. هر تخصص ارزشمندی میتواند تبدیل به یک رسانه آموزشی بشود. آموزش کسب درآمد اینترنتی، آموزش هنر، روانشناسی، عکاسی، زبان، بورس و…

 

کانال های دانستنی با دادن اطلاعات به مخاطب شکل میگیرند. اطلاعات جالب، ارزشمند و سرگرم کننده. عموما کانال هایی که به عنوان مثال ۱۰ مورد از بهترین ها رو معرفی میکنند که به اصلاح به اونها TOP 10 گفته میشود، هم جزو شاخه دانستنی ها هستند.

 

معرفی گجت ها، موبایل، دیوایس و تلکنولوژی های روز دنیا از دیگر موارد پرطرفدار در یوتیوب است. به یوتیوبر هایی که تو حوزه تکنولوژی فعالیت میکنند تک بلاگر گفته میشود. که مخفف تکنولوژی بلاگر است. جعبه گشایی موبایل ها، دیوایس های جدید از پرطرفدار ترین موضوعات این حوزه است.

 

تقریبا نصف پردرآمدترین تولیدکنندهای محتوا در یوتیوب رو گیمرها تشکیل می‌دهند. موضوع گیم یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین موضوعات و ایده های یوتیوب است، چون افراد زیادی در سرتاسر دنیا طرفدار و مصرف کننده محصولات این صنعت هستند. گیم پلی بازی ها، نمایش اطلاعات و مشخصات بازی ها و همچنین معرفی بازی های جدید از موضوعات پرطرفدار این حوزه است.

 

در شبکه اجتماعی اینستاگرام به لایف استایل بلاگر ها اینفلوئنسر گفته میشود. معنی لغوی اینفلوئنس (influence) قابلیت و ظرفیت تاثیر گذاشتن روی شخص یا اشخاص و …هست. بنابراین اسم فاعل اون یعنی influencer کسی است که می تواند روی دیگران تاثیر گذار باشد.

برای اینکه بتوانید در این حوزه فعالیت کنید باید زندگی هیجان انگیز و جالبی داشته باشید. شما باید از نحوه زندگی خود داستان تهیه کنید. یکی از موفق ترین کانال های ایرانی در این حوزه، تجربیات فرد ایرانی است که در ژاپن زندگی میکند و از فرهنگ و نحوه زندگی ژاپنی ها برای ایرانی ها محتوا تهیه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *